Održiv ili samoodrživ biznis? Šta je potrebno za uspešan elevator pitch?
Šta investitori traže od startup timova, a koja su ključna pitanja koja postavljamo mi njima?
Ova i ostala pitanja su bila predmet webinara sa menadžerom za investicije, Peđom Predinom iz South Central Ventures fonda sa sedištem u Beogradu.
Još par saveta za buduće startupove koji se pripremaju za elevator pitch? Da li znate odakle dolazi ovaj izraz? Elevator pitch je izraz koji je koristio u svojoj praksi Joseph S. Nye, Jr., profesor harvardskog univerziteta koji je svoje studente učio da savladaju tzv “brifing za lift … “, odnosno, da kažu, u vremenu koje je potrebno dok idete liftom od prvog do sedmog sprata, dve ili tri ključne stvari koje vaš šef treba da zna:
- ispred investitora stanite pripremljeni i samouvereni, ali ne pretereno drski; budite svoji i iskreni;
- jedan osnivač nije dovoljan, to predstavlja veliki rizik i za investitore rizičnog kapiatala;
- kupci ili investitori gledaju ključnu tačku vašeg biznisa a ta je: value proposition! Dakle, u čemu se razlikujete od drugih ponuđača, proizvođača i sl,;
- nemojte dozvoliti da investitor ima u vlasničkoj strukturi više od 20-30% vlasničkog udela; ako ne znate zašto, saznaćete kada mu to dozvolite. 🙂